(۱۴۳) پيام هاى مهدوى به زن مسلمان
پيام هاى مهدوى به زن مسلمان
چكيده
امام زمان عجل الله تعالى فرجه الشريف آن گونه كه از قرآن وروايات نبوى واهل بيت عليهم السلام استفاده مى شود داراى اهداف وآرمان هاى بسيار بلندى است كه قرار است در عصر ظهور آنها را در سطح جهان پياده نمايد،آرمان هايى كه فقط با امدادهاى غيبى وبه توسط…
|
|
(۱۴۲) پيامبر اعظم (صلى الله عليه وآله وسلم) وحضرت مهدى (عجل الله فرجه)
پيامبر اعظم (صلى الله عليه وآله وسلم) وحضرت مهدى (عجل الله فرجه)
اهداف وراه وروش:
امام مهدى عجل الله تعالى فرجه عصاره نبوّت واحيا کننده سنت پيامبر صلى الله وعليه وآله وسلم است.
پيامبر اعظم صلى الله وعليه وآله وسلم مى فرمايند: (سُنَّتُهُ سُنَّتِى يقِيمُ النَّاسَ عَلَى مِلَّتِى وشَرِيعَتِى…
|
|
(۱۴۱) پژوهشى درباره ى مسأله ى سرداب
پژوهشى درباره ى مسأله ى سرداب(۱)
مترجم: ماندنى مواساتيان
چكيده:
سرداب سامرّا، بخشى از خانه ى مسكونى امام هادى وامام عسكرى عليهما السلام است كه زادگاه امام مهدى عليه السلام نيز بوده وحضرتش سنين كودكى را در آن گذرانده اند وسه امام معصوم در اين محلّ نماز گزارده اند. اين مكان نورانى…
|
|
(۱۴۰) پاسخگويى، رمز حكومت عدل مهدوى
پاسخگويى، رمز حكومت عدل مهدوى
عدالت از جايگاه وپايگاه رفيعى در طول تاريخ برخوردار بوده ومتفكران براى تحقق وعينيت بخشيدن آن در جامعه، تئورى پردازى كرده اند. اين كه چرا تاكنون به رغم ميل بشرى، عدالت در جامعه تحقق نيافته وحضرت مهدى چگونه جامعه ومدينه انسان را با عدالت هم آغوش ميكند،…
|
|
(۱۳۹) بيعت؛ سازوكار مشاركت سياسى مردم در حكومت مهدوى
بيعت؛ سازوكار مشاركت سياسى مردم در حكومت مهدوى
چكيده
در حكومت جهانى مهدى موعود عليه السلام، آرمان بلند تشكيل جامعة بزرگ بشرى وخانوادة انسانى به حقيقت مى رسد وآرزوى ديرينة همة پيامبران، پيشوايان، شايستگان وانسان دوستان برآورده مى شود.
مردم در نظام سياسى اسلام، پس از قانون ورهبر،…
|
|
(۱۳۸) بصيرت اخلاقى در عصر ظهور (ماهيت، ضرورت وچرايى آن)
بصيرت اخلاقى در عصر ظهور (ماهيت، ضرورت وچرايى آن)
چكيده
يكى از پرسش هاى اساسى در مورد (عصر ظهور)، امكان اصلاح اخلاقى وتغيير وتحولات روحى ومعنوى در انسان ها ودورى آنان از معصيت، فسادگرى، جنايت وبيداد است؛ يعنى آيا انسان ها واقعاً خوب وصالح مى شوند؟
بر اساس روايات پاسخ اين سؤال،…
|
|
(۱۳۷) بصيرت اخلاقى در عصر ظهور (سازوكارها وروش ها)
بصيرت اخلاقى در عصر ظهور (سازوكارها وروش ها)
چكيده
شكل گيرى جامعة نمونه وكامل انسانى وتحقق برنامه ها واهداف متعالى دينى، تنها در پرتو اصلاح وبهْ سازى فراگير وچند بعدى انسان وجامعه، امكان پذير است. تا زمانى كه بسترهاى واقعى اصلاح وشكوفايى در اجتماع فراهم نشود وتغييرات بايسته ومثبت…
|
|
(۱۳۶) بسيج وكنش جمعى در انقلاب جهانى مهدوى
بسيج وكنش جمعى در انقلاب جهانى مهدوى
چكيده
(وحدت وانسجام) افراد وجوامع در يك پيوند وتعامل مستقيم وچند بعدى به وجود مى آيد كه مى توان از آن به (كنش جمعى) تعبير نمود؛ به خصوص زمانى كه عدة زيادى از مردم داراى اهداف وآرمان هاى مشتركى باشند وبراى رسيدن به آنها، رويكرد واحدى اتخاذ كنند.…
|
|
(۱۳۵) برهان لطف وغيبت
برهان لطف وغيبت
چكيده
برهان لطف، به سبب اهميت جايگاه آن، به قاعده لطف مشهور است. اين قاعده، ميان متكلمان وانديشمندان اسلامى از دير باز مطرح بوده وخاستگاه بسيارى از باورهاى وگزينه هاى اعتقادى است كه كه بعثت، نصب، وعده، وعيد، بهشت، جهنم وتكاليف اعم از تكاليف شرعى وعقلى با آن توجيه…
|
|
(۱۳۴) برهان عصمت بر امامت امام عصر عليه السلام
برهان عصمت بر امامت امام عصر عليه السلام
چکيده
به اعتقاد شعيه اماميه، پس از امام حسن عسكرى عليه السلام يگانه فرزند آن حضرت يعنى حجت بن الحسن المهدى عجل الله تعالى فرجه الشريف امام است. آنان براى اثبات اين عقيده، دلايل عقلى ونقلى متعددى آورده اند. يكى از دلايل عقلى آنان بر وجود…
|