(۱۵۳) ارتباط امام مهدى با امام حسين عليهما السلام
ارتباط امام مهدى با امام حسين عليهما السلام
سيد صادق سيدنژاد
بى ترديد از ابتداى خلقت بشر تا سرانجام تاريخ بشريت دو طايفه حق وباطل با يکديگر ارتباط تنگاتنگى دارند حق مداران گذشته همواره بستر سازان حق گرايان آينده اند وحق گرايان آينده تداوم بخشان راه حق پرستان گذشته. بر همين اساس…
|
|
(۱۵۲) آخرالزمان، دوره ى پايانى دنيا
آخرالزمان، دوره ى پايانى دنيا
معنا ومفهوم آخرالزمان
ابراهيم شفيعى سروستانى
(آخر زمان) كه در كتاب هاى لغت به (دوره آخر) و(قسمت واپسين از دوران كه به قيامت پيوندد) معنا شده است، در فرهنگ وادبيات بسيارى از ملل ونحل به ويژه پيروان اديان ابراهيمى، از اهميت وجايگاه برجسته اى برخوردار…
|
|
(۱۵۱) آخرالزمان در فرهنگ مهدويت
آخرالزمان در فرهنگ مهدويت
خدامراد سليميان
بى ترديد، جز ذات بى پايان خداوندى که هم آغاز است وهم انجام، هر آغازى را انجام وهر شروعى را فرجامى است. زمان نيز مانند تمام مخلوقات الهى از اين قاعده مستثنا نيست. روزگارى بر دنيا سپرى شده که ديباچة کتاب زندگى دنيايى به شمار مى آيد وروزگارى…
|
|
(۱۵۰) تأملى در روايت هاى علايم ظهور (۲)
تأملى در روايت هاى علايم ظهور (۲)
در بخش اول اين نوشتار ضمن اشاره به ضرورت بحث وبررسى در موضوع علائم ظهور ومنابع آن بيان شد كه در روايات اسلامى گاه بين نشانه هاى ظهور واشراط الساعه خلط شده است. همچنين گفته شد كه آشفتگى احاديث مربوط به ظهور ونشانه هاى آن باعث مى شود اعتماد به آنها…
|
|
(۱۴۹) تأملى در روايت هاى علايم ظهور (۱)
تأملى در روايت هاى علايم ظهور (۱)
منتظران موعود، پيوسته در انتظار تحقق نشانه هايى هستند كه در روايات فراوان به عنوان نشانه ظهور مهدى (ع) بيان شده است. به همين جهت در طول تاريخ، تطبيق نشانه ها بر افراد وگروههايى صورت گرفته وامروزه رواج بيشترى يافته است. آيا اين تطبيق ها درست است؟ بين…
|
|
(۱۴۸) تأثير متقابل دفاع مقدس وفرهنگ مهدويت
تأثير متقابل دفاع مقدس وفرهنگ مهدويت
چكيده
فرهنگ مهدويت، فرهنگى است بسيار غنى كه از ديرباز تاكنون در حوادث مختلفى خودنمايى كرده است. يكى از حوادثى كه فرهنگ مهدويت در آن نقش اساسى داشتند، قيام ملت ايران به رهبرى امام خمينى رحمه الله عليه مى باشد. در پى اين قيام، ملت ايران، وارد…
|
|
(۱۴۷) پيوند وهمكارى متقابل بهائيت وصهيونيسم
پيوند وهمكارى متقابل بهائيت وصهيونيسم
اشاره
بهائيان، فرقهاى از آئين بابى هستند كه خود، برخاسته از مكتب شيخى تفكر ركن رابع است. مؤسس اصلى آئين بهائيت، ميرزا حسينعلى نورى است كه ابتدا پيرو باب بوده ودر تبليغ وترويج بابيت تلاش ميكرده است. وبا استقرار در عكاى فلسطين اشغالى وحمايت…
|
|
(۱۴۶) پيوند وهمكارى بهائيت با رژيم پهلوى
پيوند وهمكارى بهائيت با رژيم پهلوى
چكيده
با روى كار آمدن محمد رضا پهلوى واعتماد بيش از حد به فرقة انحرافى بهائيت با هدف جلوگيرى از نفوذ اسلام شيعى، اين فرقه ضاله آرام آرام در عصر پهلوى رشد كرده وبيشتر مناصب دولتى را به چنگ آورد. حسن ظن شاه وحمايت هاى خارجى استعمارگران از اين گروه…
|
|
(۱۴۵) پيوند سنت هاى الهى با مهدويت
پيوند سنت هاى الهى با مهدويت
چكيده
بين سنت هاى الهى ومهدويت در ابعاد اعتقادى، اخلاقى، تربيتى وسياسى اجتماعى پيوند معنادارى وجود دارد. اين پيوند، بدين صورت تبيين مى شود كه با توجه به اين كه خداوند متعال، سنت هاى خود را به گونه اى ترسيم كرده است كه عوامل وشرايط گوناگون در تحقق يا…
|
|
(۱۴۴) پيشرفت اقتصادى در عصر حکومت مهدوى، با تأکيد بر روايات اسلامى
پيشرفت اقتصادى در عصر حکومت مهدوى، با تأکيد بر روايات اسلامى
چكيده
از روايات استفاده مى شود كه در عصر طلايى ظهور حضرت حجت عجل الله تعالى فرجه الشريف، پيشرفت همه جانبه اى در عرصه هاى مختلف خصوصاً در عرصه اقتصاد صورت مى پذيرد؛ به طورى که چنان پيشرفتِ سريع وعادلانه اى در هيچ زمانى…
|